Monday, January 19, 2015

ပသီသမိုင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္

       ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႕ လူမ်ိဳးမ်ား ဆင္းသက္ဝင္ေရာက္လာခဲ့ရာတြင္ ပသီလူမ်ိဳးျဖစ္မည့္ အႏြယ္မ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ခန္႕က ဝင္ေရာက္လာၾကျပီး အေျခခ်ေနထိုင္လာခဲ့ရာ ႏွစ္ပရိေစၦဒ ၾကာျမင့္စြာကပင္ သမိုင္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ အရွိအတူ၊ ရွိအတူ ၊ ေအးအတူ၊ ပူအမွ် ၊ ေကာင္းတူဆိုးဖက္ ဥမကြဲသိုက္မပ်က္ လက္တြဲပူးေပါင္းလ်က္ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကသည္။
၁။ ျမန္မာဘုရင္မ်ားေခတ္က တိုင္းျပည္ႏွင့္ ဘုရင္မ်ားအေပၚ သစၥာရွိရွိ၊ သတၱိရွိရွိ ထူးခၽြန္စြာ အမႈေတာ္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဂုဏ္ထူးဘြဲ႕ထူးမ်ား၊ အေဆာင္အေယာင္မ်ား ခ်ီးျမွင့္ခံခဲ့ၾကရသည္။

၂။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္၏ ကၽြန္ဘဝထမ္းပိုးေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲ တစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ဓါတ္၊ အမ်ိဳးသားစိတ္ဓါတ္ႏွင့္ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႕လႊတ္ အနစ္နာခံ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားကာ တိုင္းရင္းသားလူထုၾကီးႏွင့္အတူ လက္တြဲ၍နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီကၽြန္ဘဝမွ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ မိမိတို႕က်ရာအခန္းက႑မွ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ တတ္ၾကြစည္းလံုးစြာျဖင့္ ဆန္႕က်င္ရုန္းကန္လႈပ္ရွား တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကေလသည္။

၃။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲမ်ား၌ ဗမာ့တပ္မေတာ္ထဲတြင္ အသက္ေပး၍လည္းေကာင္း၊ အရပ္သားမ်ားထဲတြင္ လည္းေကာင္း မိမိတို႕၏အခန္းမွ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႕ကို ဆန္႕က်င္ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသည္။

၄။ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ၾကီးဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္ေသာ (ဖ.ဆ.ပ.လ)အမ်ိဳးသား ညီညြတ္ေရးတပ္ေပါင္းစုအဖြဲ႕ၾကီးတြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ပါဝင္ခဲ့ၾကသလို ပသီ(ဝါ) ဗမာမြတ္စလင္ကြန္ဂရက္ (ဗမက)အဖြဲ႕သည္လည္း လူမ်ိဳးေရးအဖြဲ႕အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့ၾကေလသည္။ (ဖ-ဆ-ပ-လ) အဖြဲ႕ၾကီးက ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေသြးစည္းေရးသည္ အထြတ္အထိပ္ေရာက္ခဲ့ျပီး လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲတြင္ နယ္ခ်ဲ႕သမားႏွင့္ အေပါင္းအပါတစ္စု၏ လုပ္ၾကံမႈေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ျမ၊ ဒီဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ၊ ဦးဘဝင္း၊ မိုင္းမြန္ေစာ္ဘြား စပ္စံထြန္း၊ မန္းဘခိုင္၊ ဦးအုန္းေမာင္၊ ဦးရာဇာတ္ႏွင့္ ကိုယ္ရံေတာ္ ရဲေဘာ္ကိုေထြးပါ အသက္ကို စေတးခဲ့ပါသည္။ (ဖ-ဆ-ပ-လ)အဖြဲ႕ၾကီးတြင္လည္း စည္းလံုးညီညြတ္ ေသြးစည္းမႈ၊ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုၾကီးတစ္ရပ္လံုး၏ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ ကိုလိုနီကၽြန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္၍ လြတ္လပ္ေရးၾကီးကို ရရွိခဲ့ေလသည္။ 

၅။ (ဖ-ဆ-ပ-လ)အဖြဲ႕ၾကီးသည္ လြတ္လပ္ေရးရရွိျပီးေနာက္ သူပုန္ထ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ညီညြတ္ေရး တစ္စတစ္စ ေမွးမွိန္လာကာ ဘာသာေရးျပႆနာေရွ႕တန္းတင္လာျခင္းေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး တစ္စတစ္စျပိဳကြဲလာရာ ဖဆပလအဖြဲ႕ၾကီးက (ဗမက) သည္ ဗမာမြတ္စလင္ဆိုေသာ အမည္ျဖင့္ ဘာသာေရးဘန္းျပကာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သည့္အဖြဲ႕ၾကီးျဖစ္လာႏိုင္၍ (ဖဆပလ) အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ၾကီးလည္းျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းလည္းျဖစ္ေသာ သီးႏုက (ဗမက)အဖြဲ႕ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ ညႊန္ၾကားခဲ့ေလသည္။

       (ဗမက)သည္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၾကစဥ္ စည္းရံုးေရးကို အဓိကထားခဲ့ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရးရျပီးေနာက္ (ဗမက) အဖြဲ႕၏ တာဝန္ရွိေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဗမာမြတ္စလင္သည္ ဗမာျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္၍ ဗမာကို ဗမာက သိရမည္ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ တစ္ဖက္တြင္ ဗမာလူမ်ိဳးဟူ၍ သတ္မွတ္ၾကျပီး တစ္ဘက္တြင္ အမည္တစ္မ်ိဳး ထားခဲ့ၾကပါသည္။ ယင္းအမည္မွာ " ဗမာ " " မြတ္စလင္ " ဟူ၍ ဗမာႏွင့္ မြတ္စလင္ ေရာ၍ အမည္ေပးသတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ အမည္မွန္ကို ဦးတည္ဖြဲ႕စည္းရမည့္အစား (ဗမက) အဖြဲ႕သည္ မျပတ္သားခဲ့၍ ဖ်က္သိမ္းေရးကိရိယာအျဖစ္ႏွင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ရေလသည္။
       (ဖ-ဆ-ပ-လ)အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရး အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ၾကီးလည္း တည္ျမဲ(ဖဆပလ)ႏွင့္ သန္႕ရွင္း(ဖဆပလ)ဟူ၍ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသည္။ သန္႕ရွင္း ဖဆပလမွ ျပည္ေထာင္စု(ပထစ)အမည္ေျပာင္းျပီး ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြး၍ ဘာသာေရးကို ေရွ႕တန္းတင္ကာ အာဏာကို ရရွိခဲ့၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ ေၾကညာသည္။ ပေဒသရာဇ္ေစာ္ဘြားမ်ားက ဦးစီးကာ ဖက္ဒရယ္မူကို တင္လာသည္။ အမ်ိဳးသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈပ်က္ျပားကာ (ဖဆပလ)အဖြဲ႕ၾကီးလည္း ေနာက္ဆံုး နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ရေလသည္။
       (ဖဆပလ)သည္ ၁၉၅၆-ခု၊ စက္တင္ဘာလ(၃၀)ရက္ေန႕တြင္ ဖ်က္သိမ္းလိုက္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၁၉၅၆ ေအာက္တိုဘာလ (၁)ရက္ေန႕တြင္ (ဗမက)သစ္ အျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည္။ (ဗမက)သစ္က သမိုင္းေၾကာင္းအရလည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္သည့္လကၡဏာအရ ျမန္မာ့ရာဇဝင္မ်ားတြင္ ထင္ရွားခဲ့သည့္ ပသီလူမ်ိဳးမ်ား၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားသည္ ယေန႕ ဗမာမြတ္စလင္ဆိုသူမ်ား ျဖစ္ေနၾကျခင္းေၾကာင့္ အမည္မွန္ ျပန္၍ ဖြဲ႕ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကျပီး ယင္းတို႕၏ ကိုယ္စား ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပသီအမ်ိဳးသားကြန္ဂရက္(ဗမက)အျဖစ္ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
       ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အဖက္ဖက္မွ ယိုယြင္းပ်က္ျပားလာကာ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးကိုပါ ထိခိုက္လာခဲ့၍ ၁၉၆၂ ခု၊ မတ္လ (၂)ရက္ေန႕တြင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဦးေဆာင္ရန္အတြက္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီကိုဖြဲ႕စည္းကာ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးအေျခခံေပၚမူတည္ျပီး အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ေနၾကသည့္ ပါတီမ်ား ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရွိရန္ မလိုေတာ့၍ ၁၉၆၄ ခု၊ ဧျပီလ (၄) ရက္ေန႕တြင္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ကာကြယ္ေရးဥပေဒအရ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလံုးကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့ရာ ပသီအမ်ိဳးသားကြန္ဂရက္ (ဗပက) အဖြဲ႕ကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းလိုက္ပါသည္။
       ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားသည္ ညီညြတ္မႈမရွိ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ လုပ္ေနၾကလွ်င္ အားလံုးပ်က္စီးဆံုးရံႈးမႈရလဒ္သာရွိျပီး ညီညီညာညာ ေဆာင္ရြက္ၾကလွ်င္ အားလံုး အက်ိဳးအျမတ္ရွိႏိုင္ပါသည္။ မိမိတို႕၏ ဘဝၾကမၼာကို မိမိတို႕ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအပါအဝင္ ပသီတိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ လူမ်ိဳးေရးတန္းတူမႈျဖင့္ မရွိအတူ၊ ရွိအတူ ေအးအတူ ပူအမွ် ဥမကြဲ သိုက္မပ်က္၊ ေကာင္းတူဆိုးဖက္၊ ထာဝစဥ္စည္းလံုးညီညြတ္စြာ ေနၾကရမည္ဟူေသာ အာဇာနည္အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ၁၉၄၆-ခု၊ ဇန္နဝါရီ(၂၀)ရက္ေန႕ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ အလယ္ပစၥယံ (ဖ-ဆ-ပ-လ)ညီလာခံသဘင္ၾကီးတြင္ မိန္႕ၾကားခဲ့ေသာ မိန္႕ခြန္းၾသဝါဒကို အေလးအနက္ ခံယူၾကရပါမည္။
       ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားခံစားရန္အတြက္ ရပိုင္ခြင့္ရွိသလို၊ တာဝန္ပိုင္းအရ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္က်ေရာက္လာေသာ တာဝန္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ၾကရပါမည္။
       တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ ပသီတိုင္းရင္းသားမ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳ၍ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ားႏွင့္ အတူ လက္တြဲကာ၊ သမိုင္းေပးတာဝန္အရ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရမည္မွာ အဓိကတာဝန္ျဖစ္ပါသည္။
       ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ပိုင္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ နယ္ေျမတည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးအတြက္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားႏွင့္ လက္တြဲ၍၊ ပသီတိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္က တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးမ်ားအေပၚ သစၥာရွိရွိ၊ သတၱိရွိရွိ ရဲရင့္ထူးခၽြန္စြာ မြန္ျမတ္ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာတာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္ အစဥ္အလာႏွင့္အညီ ထမ္းေဆာင္ၾကရပါမည္။
       တိုင္းရင္းသား ပသီမ်ားသည္၊ အတိတ္ေခတ္က သမိုင္းကို ေလ့လာ၍ ပစၥဳပၸန္ေခတ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ေပါင္းစပ္သံုးသပ္ သင္ခန္းစာယူကာ အနာဂတ္ေခတ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အား ျငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာျပီး တိုးတက္ေခတ္မီေသာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာေစရန္၊ မိမိတို႕ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရမည့္တာဝန္ကို အားၾကိဳးမာန္တက္ ေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ၾကရပါလိမ့္မည္။
       ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္အတူ ပသီတိုင္းရင္းသားတို႕သည္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းတိုင္သို႕ ခ်ီတက္ေရးအတြက္ ကာယ၊ ဥာဏ၊ ဝီရိယ ၊ စြမ္းအားရွိသေလာက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရမည္မွာ သမိုင္းကေပးအပ္လာေသာ မဟာတာဝန္ျဖစ္သည္။
       နိဂံုးတြင္ လူမ်ိဳးေရးဆိုင္ရာအမည္ အေခၚအေဝၚမ်ား ဆင္းသက္လာပံုကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
       ေရွးေခတ္က ျဗဟၼာ၊ အလယ္ေခတ္-ျမန္မာ၊ ယခုေခတ္- ဗမာ ဟု ေခၚၾကသည္။
       ေရွးေခတ္- ရမန္၊ အလယ္ေခတ္- တလိုင္း၊ ယခုေခတ္ မန္း (မြန္) ဟု ေခၚၾကသည္။
       ဘုရင္ေခတ္က - ပသီ၊ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ေခတ္က - ေဇရဘာဒီ၊ နန္းရင္းဝန္ ဂဠဳန္ဦးေစာေခတ္က - ျမန္မာမြတ္စလင္၊ (ဖ-ဆ-ပ-လ) ေခတ္က ဗမာမြတ္စလင္ ၊ ယခုေခတ္တြင္ "ပသီ" ဟူ၍ ေနရာမွန္သို႕ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါသည္။
       ဗမာသို႕မဟုတ္၊ ျမန္မာဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းအတြက္ ျပည္ေထာင္စု ဆိုရွယ္လစ္ သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (ယခင္) ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အဓိပၸါယ္ရွင္းလင္းခ်က္၊ စာတန္း စာမ်က္ႏွာ (ဂ) ေအာက္ဆံုးပိုဒ္တြင္ ရွင္းလင္းထားပါသည္။ ဗမာလူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ျမန္မာသည္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးအားလံုးကို ျမန္မာႏိုင္ငံသား ျမန္မာႏိုင္ငံဟုေခၚဆိုသည္။
       ရာမည ေဒသတြင္ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားအား "မန္" (မြန္)ဟု ေခၚေဝၚၾကသည္။ ပုဂံေခတ္ မည္ (ရေမည္) သုဝဏၰဘံုမိေခတ္ တန္လိုင္(တလိုင္း) ဟံသာဝတီေခတ္ မန္ (ရမန္) ယခုေခတ္ မန္(မြန္)
       မြန္ ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈ စာအုပ္စာမ်က္ႏွာ (၁၃)တြင္လည္းေကာင္း၊ အေနာ္ရထာအလ်င္က ျမန္မာႏိုင္ငံ စာမ်က္ႏွာ (၂၅၉)တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
       ပသီဟူေသာအမည္သည္ ပုဂံေခတ္ကပင္ လူမ်ိဳးစုအမည္အျဖစ္ စတင္သံုးစြဲခဲ့ျပီး သကၠရာဇ္ ၅၈၃ (ေအဒီ ၁၂၂၁)တြင္ (ယခု) ပုသိမ္ျမိဳ႕၌ ပသီမင္းဆက္ ၃ ဆက္ ၁၂ ႏွစ္တိုင္တိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ ပသီျမိဳ႕ဟု ေခၚတြင္ရာမွ ပိုမိုတြင္က်ယ္ခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အစဥ္အဆက္ သမိုင္းဝင္ လူမ်ိဳးစုအမည္အျဖစ္ ထင္ရွားရွိေသာ အမည္ျဖစ္ပါသည္။   ။
ပသီသိန္း
 ပုသိမ္ျမိဳ႕ (ပသီျမိဳ႕)



No comments:

Post a Comment